mardi 7 décembre 2010

An emergency landing leaves two dead and 80 injured persons

Saturday 4 December

In Moscow, a passenger plane made an emergency landing because of engines failure as it was taking off the runway, leaving two dead and more than 80 wounded.

The plane, a Russian-built TU-154 with around 170 passengers on board, was on a flight from Vnukovo Airport in Moscow to Southern Russia when it had to make an emergency landing in Domodevo airport, it rolled off the runway and broke up.
"I was sitting in the middle. The plane broke in two about four or five seats in front of me as if it had been cut, completely." a passenger said.
The first engine failed after the take-off, the second failed during the flight and the third stopped during the emergency landing itself but the incident is currently under investigation.

In January, as a result of a series of crashes, Russia's national carrier airline Aeroflot took all its TU-154 out of service. In Europe these planes are banned from landing because of excessive noise. That's the reason why only smaller airlines across Russia and the former Soviet-Union are still using the Tupolev mid-range. Moreover the plane that crashed and caused the death of the Polish president earlier this year was also a TU-154.

Camille


http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11918769



Deux morts et plus de 80 blessés lors d'un atterrissage d'urgence

Samedi 4 Décembre

A Moscou, un avion de ligne a dû atterrir d'urgence en raison de problèmes de moteurs, il a alors quitté la piste causant ainsi deux morts et plus de 80 blessés.

Cet avion, un TU-154 de fabrication russe avec environ 170 passagers à bord, avait décollé de l'aéroport de Vnukovo à Moscou en direction du sud de la Russie lorsqu'il a dû atterrir d'urgence à l'aéroport de Domodevo, il a quitté la piste et s'est brisé en morceaux.
« J'étais assis au milieu de l'appareil. L'avion s'est cassé en deux à environ quatre ou cinq sièges devant moi comme s'il avait carrément été découpé » a rapporté un passager.
Le premier moteur est tombé en panne après le décollage, le second pendant le vol et le troisième s'est arrêté pendant l'atterrissage d'urgence mais une enquête est en cours sur l'origine de ces pannes.

En janvier, à cause d'une série d'accidents, la compagnie nationale Aeroflot avait retiré tous ses TU-154 de ses lignes. En Europe ces avions sont interdits d'atterrissage à cause d'un bruit excessif. C'est la raison pour laquelle seules les petites compagnies aériennes traversant l'ancienne Union-Soviétique utilisent toujours les Tupolev. C'est d'ailleurs un TU-154 qui cette année s'est écrasé et a causé la mort du président polonais.

Camille



http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11918769

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