mercredi 7 décembre 2016

Russian “Ghost Trains” are back/Les « trains fantômes » russes sont de retour



Russian “Ghost Trains” are back

The new railway missile system “Barguzin” was tested successfully by Russia in early November. German media warned the population, calling it “a nightmare”.

The “nuke train” is able to cover up to 1,000 kilometers per day and has an endurance of one month. The project was codenamed “Barguzin” after a strong Baikal wind.

Each train will be armed with six ICBMs RS-24 Yars (a land equivalent of the submarine launched missile Bulava). Due to its high strength, it can stand the explosion of a nuclear warhead just several hundred meters away. It can hide from satellite reconnaissance, because it looks like ordinary freight cars from the space.

This is the revival of the Soviet “ghost trains” from the Cold War. In fact, the USSR decided in 1987 to take advantage of its large railroad network to place some missiles on railways. Nevertheless, all previous similar “ghost trains” had been withdrawn from the strategic nuclear forces of the country in 2005 in accordance with the START II treaty.

Five “Barguzin” regiment are expected by 2020 in response to what Moscow sees as the “West’s crossing the red line” in Eastern Europe.

Source: https://sputniknews.com/world/201612041048148204-germany-russia-nuclear-trains/

Sacha, 4/12/16

Les « trains fantômes » russes sont de retour

Le nouveau système de missiles de combat ferroviaire « Bargouzine » a été testé avec succès par la Russie début novembre. Les médias allemands ont alerté la population, en parlant de « cauchemar ».

Le train « stratégique » peut parcourir jusqu’à 1000 kilomètres par jour et a une autonomie d’un mois. Le nom de code du projet, « Bargouzine », est celui d’un vent puissant du Baïkal (un grand lac russe).

Chaque train sera armé de 6 ICBM RS-24 Yards (la version terrestre du missile naval Boulava). En raison de sa grande solidité, il peut résister à l’explosion d’une tête nucléaire à seulement quelques centaines de mètres. Les reconnaissances satellites ne peuvent le détecter. Vu de l’espace, il ressemble à un train de marchandises.

C’est la renaissance des « trains fantômes » soviétiques de la Guerre froide. En effet, l’URSS a décidé en 1987 d’utiliser à son avantage son immense réseau ferroviaire en plaçant des missiles sur des trains. Néanmoins, tous les précédents trains « fantômes » avaient été retirés des forces stratégiques du pays en 2005, en accord avec le traité START II.

Cinq batteries de Bargouzines sont prévues pour 2020, en réponse à ce que Moscou interprète comme « un franchissement de la ligne rouge par les Occidentaux» en Europe de l’Est.

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